Ontmoet ons onlineSchrijf je nu in voor één
van onze gratis webinars!

Onze methodiek

Beweging, Taal en Cultuureducatie tegelijk

Eén slimme aanpak met een meervoudig resultaat

123 dans van je eigen juf of meester



Dé oplossing om kinderen gestructureerd méér te laten bewegen in de klas ...

Wij geloven dat de oplossing om kinderen structureel meer te laten bewegen, ligt bij meer beweging in het klaslokaal met je eigen juf of meester. Dans is hier de ideale oplossing voor.

Dankzij onze lesmethode durft elke leerkracht in het basisonderwijs zelf te werken met dans. Leerlingen gaan hierdoor eenvoudig veel meer bewegen terwijl ze met met taal en cultuur bezig blijven. De afhankelijkheid van externe vakkrachten vervalt terwijl het op elk gewenst moment in te zetten is.

"...wat ik zo mooi vind is dat het elke dag op elk moment in te zetten is..."


De aanpak om kinderen structureel met cultuureducatie bezig te laten zijn

Kunstzinnige en culturele vorming is esentieel bij de ontwikkeling van kinderen. Echter kan het abstractie niveau waarin kinderen er mee te maken krijgen ook tot aversie leiden. Wij zien dat ook hier het hanteren van een lage drempel die dicht licht bij de verbeelding van het kind de beste resultaten geeft.

"...Ik zie kinderen die normaal heel verlegen zijn helemaal weer opbloeien..."


Een creatieve manier om het taalgevoel van kinderen verder te stimuleren

Het rendement


Voor het kind

  • Brengt blijdschap en plezier
  • 15 tot 40 uur extra beweging per jaar
  • Een sterke motorische ontwikkeling
  • Goed voor de emotionele ontwikkeling
  • Versterkt creativiteit en zelfvertrouwen


Voor de leerkracht

  • Bespaart tijd en geeft extra energie
  • Versterkt de non-verbale communicatie
  • Versterkt de leerling-leerkracht relatie
  • Vakoverschrijdend inzetbaar
  • Brengt blijdschap en plezier


Voor de school

  • Werkdrukverlagend 
  • Voldoen aan de bewegingsnorm
  • Structurele inzet op meer beweging
  • Structurele inzet op cultuureducatie 
  • Bevorderlijk voor het teamgevoel